El passat 16 de desembre, l'alumnat de PR4, acompanyat del seu professor Carlos Segura, va assistir a la II TROBADA DE JOVES DE LA COMUNITAT VALENCIANA DE LA XARXA DE MEMÒRIA I PREVENCIÓ DEL FEIXISME celebrada a la ciutat de Xàtiva, i organitzada per l'associació AMICAL de Mauthausen i l'IES Dr. Lluís Simarro de Xàtiva.

Cal recordar que 5 alumnes del nostre centre, acompanyats pel mateix professor, participaren l'any 2016 a la trobada de conmemoració de l'alliberament del camp de Mauthausen celebrada al mateix camp austriac.

Arribats en tren a Xàtiva, vam compartir els treballs que diferents instituts de la Comunitat Valenciana havien realitzat al voltant dels republicans espanyols exiliats a França finalitzada la Guerra Civil. Republicans que, en molts casos, van acabar sent prisioners al camp de concentració nazi de Mauthausen.

La convivència amb 70 estudiants d'altres centres (inclosos un institut de França, i  un altre d'Aústria) va estar molt profitosa, i al Teatre de Xàtiva sentirem moltes emocions al escoltar les diferents intervencions que hi es produiren. També n'hi hagué moments d'esbarjo com quan l'Ajuntament de la localitat ens va convidar a un plat de paella, a les instal.lacions de l'institut.

A la tornada, tots i totes teniem clar que cal continuar lluitant per a que les idees feixistes no tornen a imposar-se mai més.

FOTOS ACÍ

20191213 094917